Avui som a 31 de desembre, així que aneu-vos fixant pel carrer a veure si el veieu :-)
Foto: L'Home dels Nassos segons un almanac del segle XIX
Clara Àlvarez ...la meua finestra oberta al món...
Foto: L'Home dels Nassos segons un almanac del segle XIX

Seguidament es va fer la presentació d'uns quants dels blocs campredonencs per part dels seus creadors: CALGRU, Lo Barber, Lo Sifo, Lo gaiter de l'Ebre i Emigdi Subirats. Cal dir que no van poder presentar els seus blocs Gabi opina i la UE Campredó, que van excusar la seva presència. També es va presentar el bloc del Grup de Recerca per al Patrimoni Històric de Campredó, Campredó templer.
El Campus de les Terres de l'Ebre de la URV organitza aquest diumenge dia 16 una caminada popular contra les malalties cardiovasculars, emmarcada en els actes a favor de La Marató de TV3.
A les 10:30 se sortirà del Passeig Central del Parc Teodor Gonzàlez de Tortosa i es caminarà fins el pavelló firal de Remolins.
L'acte també inclou actuacions musicals i lectura de contes a la plaça de la Biblioteca Marcel·lí Domingo, entre altres.
La Carme Pla m'ha passat aquest meme que pretèn fer una recopilació dels llibres 2.0 més rellevants per a cadascú... Aquest meme el va començar Jordi Ruiz
Fer la tria no és gaire fàcil, així que m'he proposat un repte particular: trobar un llibre 2.0 a la Biblioteca del Campus de les Terres de l'Ebre de la URV, i el resultat és el que segueix:
Universo del weblog : consejos prácticos para crear y mantener su blog / Rebecca Blood ; [traducción: Enric Barba] Barcelona : Gestión 2000, 2005
Així la llista que encetava el Jordi Ruiz queda així:
Des del passat dilluns 26 de novembre, Paula ha de portar un "esmorzar saludable" dins una carmanyola al col·le. És una nova campanya que fan al CEIP El Temple amb la que pretenen millorar els hàbits alimentaris dels nostres xiquetes i xiquetes, per tal que els esmorzars siguin saludables i variats, i a la vegada pretenen reduir la producció de residus que es generen amb els embolcalls de plàstic i d'alumini dels esmorzars que porten els xiquets per a l'hora de l'esbarjo.
La Comissió d'Urbanisme de Catalunya va aprovar la modificació puntual del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM), fet que permetrà la cessió dels terrenys de Remolins per part de l'Ajuntament de Tortosa a la Universitat Rovira i Virgili per a la construcció del nou Campus de les Terres de l'Ebre, que segons la regidora d'Urbanisme Meritxell Roigé podria ser a finals d'any.
Els alumnes de l'Ensenyament de mestre, especialitat en educació infantil del Campus de les Terres de l'Ebre ha organitzat una campanya de recollida de joguines amb el lema "Una joguina per un somriure". Els juguets, encara que estiguin usats, es recolliran a l'edifici Betània del Campus de les Terres de l'Ebre de la URV del 20 de novembre al 20 de desembre.
Fa 15 dies que, dins "La Punyeta Radiofònica", l'espai setmanal de difusió i promoció de la Biblioteca de Roquetes al programa El Magazine d'Antena Caro, es van iniciar una sèrie d'entrevistes a bibliotecaris i bibliotecàries de les Terres de l’Ebre amb la intenció de conèixer més coses sobre les biblioteques del nostre territori i sobre els bibliotecaris i les bibliotecàries que les gestionem.
Diumenge vam aprofitar que estàvem a Barcelona i vam anar al Parc d'atraccions de la muntanya del Tibidabo. Les xiques s'ho van passar d'allò més bé, ja que hi ha moltes atraccions pensades per als més menuts... i és clar, els grans, de veure les rialles d'elles, també ens ho vam passar molt bé! Fins i tot vam pujar a alguna atracció... encara que em sembla que a Gabi no el veureu més passejar per la "nòria"... jejeje.Fa uns anys ni havia sentit a parlar dels blocs, i ara fa uns mesos que jo n'escric un... Tot va començar amb l'amic Dani, ell sempre a l'avantguarda, que se'n va montar un... Trobava que deia coses molt interessants i m'agradava la idea de funcionament dels blocs, però ni em plantejava escriure'n un jo.
A poc a poc, i arran de l'Ebrebloc, la proliferació de blocaires ha anat creixent de manera exponencial, o almenys el meu coneixement sobre ells, i de sobte, un dia, com aquell que no vol la cosa dóno d'alta el meu CALGRU. No sabia si la cosa tindria continuïtat, si sabria què escriure, si tindria lectors (vaja, aquesta qüestió és la que menys em preocupava)... però mira, a poc a poc tot el que fas ho penses com a blocaire... és com una addicció de la que ja no te'n pots desprendre.
Escriure un bloc no és difícil, et registres i com aquell que diu ja està... El que és difícil és que el que escrius sigui útil. Útil per a algú, no per a tothom, és clar, perquè cadascú tenim els nostres gustos (com en tot) i per això és divertida l'ebresfera, la catosfera i la blocosfera en general... sempre hi ha algú que escriu coses interessants per a tu... doncs pot ser tu també pots escriure quelcom d'interessant per a algú altre.
I com mana la tradició blocaire, passo aquest meme a Lo Barber, a Cinta i a Ricardo, si el volen contestar...
Així es titula un article que vaig llegir fa uns dies del Magazine de La Vanguàrdia que intenta donar punts de vista sobre si és encertat dur els fills a les guarderies o no.Foto: C.À.
Més fotos a Picasa
El riu Ebre és, pot ser, un dels atractius més importants de les nostres terres i tenim la sort que lo riu passa pel nostre terme de Campredó... però quina pena anar a passejar per la vora del riu i haver-se de trobar que és un contenidor improvisat (o no) de tota mena de deixalles, de visitants ocasionals i d'aquells que ja han trobat un lloc on anar deixant allò que ja no es vol...
Avui se celebra el Dia de la Biblioteca, una iniciativa de l'Associació Espanyola d'Amics del Llibre que des de 1997 volen impulsar la importància de la biblioteca com a lloc de trobada dels usuaris amb la cultura i com a instrument que ajuda a la formació de les persones.El pregó de la festa va a càrrec de l'escriptor Grassa Toro, i diu així...
¡Anuncio, anuncio! ¡Vecinas, vecinos, los seres y los humanos, anuncio, anuncio!
¡Hemos descubierto la forma de transportar el tiempo! ¡Admirados protagonistas, admirables secundarios de esta realidad, somos capaces de transportar el tiempo!
Después de haber aprendido a meter manzanas en un cesto, el agua en un cántaro, el vino en un pellejo, las monedas de oro en un cofre y las cartas de amor en un sobre lacrado, hoy anunciamos en esta población que podemos llevar y traer el tiempo de aquí para allá y de allá para aquí, atravesando desiertos, mares y bosques, sin desparrame, vuelco o pérdida de la sustancia.
¡El tiempo! ¡El tiempo! ¡La señora de las dos piernas! ¡El anciano de las botas! ¡El niño que ha olvidado los pies en casa! ¡La joven de las uñas apasionadas! ¡Todos! ¡Acérquense, acérquense, acabamos de recibir un cargamento de tiempo! ¡Tomen, abran, hojeen, detengan la mirada, dispongan la voz! ¡Dos siglos de mitología griega, dos siglos! ¡Veintiséis años de modernismo!¡Veintiséis, sí, con cisnes! ¡Disponible la segunda mitad de la Edad Media! ¡No tengan prisa, no agotamos existencias! ¡Hay para todos y siempre hay!
¡Tiempo, tiempo, ponemos el tiempo en sus manos!¡Hemos encontrado la manera de transportar el tiempo!¡Cambiamos uno de sus días por un año entero! ¡1927, ofrecemos el 1927 de cabo a rabo! ¡Y si queda contento, le invitamos a que se lleve el 98, y los mil ciento catorce años anteriores a 1492! ¡Tenemos tiempo de los cinco continentes, de los seis continentes, de los continentes que ustedes quieran!¡Hemos descubierto la forma de transportar el tiempo!
¡El joven del bigote pintado! ¡La niña valiente de las trenzas! ¡La señora antigua de la peluca actual! ¡El señor calvo de solemnidad! ¡Acudan, acérquense, acudan!¡A la biblioteca, a la biblioteca! ¡Está abierta! ¡Sin prisa, no corran, no vayan a tropezar! ¡Niños y embarazadas primero, sin prisa! ¡Tenemos libros, discos, películas, periódicos, revistas! ¡No corran, sin prisa! ¡Tenemos todo el tiempo del mundo!¡Todo el tiempo del mundo!
Foto: C.A.
Més fotos a Picasa
Llegeixo en un missatge de la llista de distribució Bib-Cat que el Boletín Oficial del Estado deixarà de publicar-se en paper i només ho farà en la seva versió electrònica a partir de l'any 2009, tal i com ho va fer ja el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el passat mes de juny. Les edicions digitals d'aquestes publicacions oficials fan que siguin més fàcilment consultables i a la vegada deixem de "gastar" paper innecessàriament.
Dilluns 15 d'octubre ha estat la data escollida per celebrar l'acte oficial d'inauguració del curs acadèmic 2007-2008 del Campus de les Terres de l'Ebre de la Universitat Rovira i Virgili. La lliçó inaugural, que portava per títol "La novela, territorio de ficción", va ser impartida per l'antic director de la UNED a Tortosa, Javier Martínez Palacio. A l'acte, celebrat a l'aula magna del centre Betània del Campus de les Terres de l'Ebre, van assitir-hi moltes personalitats de la política local i de l'empresa ebrenca, així com professorat, personal d'administració i serveis i alumnes del campus. L'acte va ser presidit pel rector de la URV, Xavier Grau, el delegat del Govern, Lluís Salvadó, l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel i el director del Campus de les Terres de l'Ebre de la URV, Azael Fabregat. Després de tots els parlaments es va oferir un pica-pica (made in Maite) a tots els assistents.Foto: web URV
Clara Àlvarez | Alguns drets reservats | Copyright © 2007-2010 CALGRU
Diseño de FCT
| Plantilla blogger por
Blog and Web